Podnikání

Zapojte do svého jídelníčku luštěniny

Hrách, kroupy, cizrna https://aukro.cz/vse-pro-sberatelstvi-a-umeni nebo fazole https://www.nakliceno.cz/blog-o-zdrave-vyzive/fazole—ucinny-lek-i-preventivni-prostredek-pro-nase-zdravi/…to všechno jsou luštěniny. I když je mnozí už z dob školních let nemají v oblibě, stále se jedná o jedny z nejdravějších potravin vůbec a v našem jídelníčku by tak neměly chybět. Luštěniny jsou bohaté na sacharidy, bílkoviny a vlákninu. Velmi dobře zasytí a obsahují spoustu nejrůznějších vitamínů, minerálů a mají nízký glykemický index.Výběr fazolí
 
Pokud tedy také patříte mezi skupinu lidí, kteří se luštěninám vyhýbají už z principu, rozhodně byste to měli změnit. Spousta lidí si pod pojmem luštěniny představí hrachovou kaši nebo převařenou čočku, ale luštěniny představují daleko více možností a s trochou kreativity můžete vykouzlit pokrmy, které si zamiluje celá vaše rodina. Uvidíte, že kulinářské umění z luštěnin je velmi rozmanité a skýtá mnoho možností a variant na zdrav a chutné pokrmy.
 
Dar přímo z přírody
Luštěniny jsou velmi významným zdrojem, co se týče bílkovin a minerálů, ty jsou velkým přínosem po energii. Dále zde můžeme najít fosfor, vápník, draslík a vitamíny skupiny B. Vláknina podporuje trávení a rozhodně je tak pro naše tělo nepostradatelná. Navíc na sebe váže vodu a tím navozuje pocit plnosti a nasycení.
 
Pokud si v obchodě nekoupíte už předem předvařené nebo konzervované luštěniny, je potřeba je před samotným vařením namočit na pár hodin do vody. Luštěniny ve vodě naklíčí a nebudou vás později tolik nadýmat. Během klíčení ve vodě se luštěniny zbavují škodlivých látek a naopak se podporuje produkce vitamínu C.
 Mungo klíčky
Fazole patří mezi nejvíce rozšířené luštěniny. V posledních letech evidujeme už přes 500 druhů. Liší se barvou, velikostí i chutí a často se na tuto luštěninu zapomíná, což je určitě škoda. Právě tento druh luštěnin se dá totiž využít snad do každého jídla teplé i studené kuchyně.

Back To Top