Móda

Co vše podléhá módním trendům

Pokud zajdeme do kterékoliv trafiky, najdeme zde velké množství časopisů o módě či alespoň obsahující módní typy a říkající nám, co se bude tuto sezónu určitě nosit. Není tedy divu, že ji máme asociovanou především s oblečením. Přesto se však dotýká prakticky všech oblastí našeho života.

 

Módním trendům totiž podléhá bez nadsázky prakticky vše, od hudby přes počítačové hry, mobilní telefony až po plemena psů. A to jsou jen některé z věcí, kterých se to dotýká. Proč ji ale naprostá většina z nás v oblastech, které nás zajímají, následuje, aniž bychom si to uvědomovali?

 

modelka na přehlídce

 

Důvodem je naše založení doby sociálního druhu. S tím totiž souvisí touha patřit k určité skupině. V ní se cítíme bezpečně, chráněni, dává nám pocit bezpečí a toho, že máme své jisté místo na světě. A čím větší je ona skupina, tím silnější jsou tyto pocity.

 

I to je důvod, proč děti často chtějí nějakou věc, protože „ji mají všichni ostatní“. Není to o tom, že by byly chamtivé, nýbrž o touze patřit do nějaké skupiny. A vzhledem ke svému věku se ještě nedovedou tak dobře vyrovnat s tím, že do ní nepatří, zvláště když nedokáží ještě příliš pochopit, proč jim rodiče onu věc nechtějí nebo nemohou koupit.

 

i fotografování se může stát módním

 

Asi není třeba říkat, že výše zmíněného faktu využívají výrobci a prodejci prakticky veškerého zboží po celém světě. To oni udávají módní trendy v jakémkoliv průmyslu, především s pomocí důmyslné marketingové kampaně. I to je důvod, proč si mnoho z nás kupuje každý rok nový mobilní telefon.

 

Otázkou samozřejmě je, co s tím můžeme dělat. Touha někam patřit je hluboce zakořeněný instinkt, který nám v dávné minulosti velmi dobře sloužil. To, že se stal v podstatě zbytečným, neznamená, že zmizel. Je tedy potřeba se s ním vypořádat jinak.

 

Je potřeba si uvědomit, že to, zda jsme členem nějaké skupiny, není vázáno na to, co vlastníme či nikoliv, nýbrž stojí na tom, jak se o danou věc zajímáme a kolik toho o ní víme. Vědomostí totiž není nikdy dost.

Back To Top