Podnikání

Proč budovat značku

Každý, kdo si někdy kupoval oblečení, ví, kolik nejrůznějších značek, nabízejících prakticky ty samé produkty, existuje. Stejné je to například i v kosmetice. Divili jste se někdy, proč tomu tak je, když nabízí prakticky to samé, případně jen s malými odlišnostmi?

 

Jestli si myslíte, že jde o zákazníka, pak jste na omylu. Hlavním cílem všech těchto firem je dosažení zisku, a to jakýmikoliv možnými prostředky. A věřte, že oni dobře vědí, proč budovat značku SEOLight a že se jim to v konečném důsledku vyplatí. Jaký je ale princip za tímto jednáním?

znacka1

 

Tím hlavním cílem je samozřejmě odlišit náš produkt od produktu konkurenční firmy. Tak bude zákazník vědět, že si kupuje například tričko od značky A, a ne od značky B. Dávají tím zákazníkovi možnost se rozhodnout, kterého výrobce bude podporovat. Pokud nesouhlasí s některým z nich, například mu u některé z firem vadí, jak se chová k zaměstnancům, případně že se nechová ekologicky, má možnost, jak zajistit, aby jejich produkty nekupoval.

 

Dále je zde faktor reklamy. Je totiž mnohem výhodnější propagovat jednu značku, než spoustu konkrétních produktů. Vidíme to například v reklamách na oblečení – nepropagují například tuto mikinu, nebo tyto džíny, nýbrž jen a pouze danou značku. Tím samozřejmě naznačují, že vše, co daná firma vyprodukuje, je prvotřídní kvality, bez ohledu na to, o jaké zboží se zrovna jedná.

 

znacka2

 

Výjimku zde pak tvoří kosmetika a čisticí prostředky, jelikož zde je dobré ukázat užitečnost a efektivitu jednoho daného produktu, například rtěnky či čističe na toaletu. Je to totiž ten nejefektivnější způsob, jak zákazníky přesvědčit, aby si náš výrobek koupili.

 

Značka samozřejmě pomáhá v konkurenčním boji i jinak. Je zde totiž ještě možnost hanění konkurence. Vidíme to například v reklamách, kde je srovnání mezi propagovaným produktem a „běžným pracím práškem/prostředkem na mytí nádobí“. Jistě, je zakázáno zmínit název konkurenční firmy, avšak typický tvar lahve či barva jej často bezchybně prozradí.

 

Jak je vidět, je to poměrně užitečná věc. Avšak musíme být opatrní, abychom neplatili více za značku, než za samotný výrobek. To by totiž byla ztráta peněz.

Back To Top